22.8.06

Exclusives de bandera


Ha mort Joe Rosenthal, autor de la famosa fotografia dels soldats nordamericans que claven una bandera a Iwo Jiwa, durant la Segona Guerra Mundial. La imatge passà a la història com a exemple de l'esforç col·lectiu dels Estats Units per guanyar la guerra. Aquí per fer la contrària publicam una foto on surt Rosenthal que retrata un grup de soldats victoriosos després d'una batalla a qualsevol illa del Pacífic.
Aquest cap de setmana la contraportada del DM publicava una exclusiva que va passar desapercebuda. Maties Vallés deia que el nostre diplomàtic Jordi Dezcallar havia passat a formar part de la nòmina d'alts executius de Repsol. L'exclusiva, però, no es publicà amb grans titulars, ni anava destacada en portada. L'endemà El País se'n va fer ressó a les planes d'economia i avui dimarts el DM recupera la informació i entrevista Dezcallar.
Després de 15 anys la FORTA ha perdut els drets d'emissió del partit de futbol dels dissabtes, en benefici de La Sexta. Només TV3 i el Canal 9 han firmat una acord amb Mediapro, la propietària dels drets, per continuar donant als espectadors la lliga de Primera. El cop més fort el pateixen les autonòmiques més petites, com ara IB3, que basaven la seva programació en el futbol. Des de dissabte els espectadors de les Illes podran veure la lliga per La Sexta. Però el dubte que tenim és què passarà amb el senyal de TV3 i el Canal 9 a les Illes? Què farà La Sexta, taparà les imatges com feia IB3, o tornarem tenir els partits per les autonòmiques catalana i valenciana? Quina alternativa proposarà IB3 per recuperar l'audiència?

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Què pot fer IB3? Mostrar històries que els canals no mostraran perquè són d'un altre lloc? Centrar-se allà on els altres no podram competir? Ser una alternativa? Fer televisió? Ib3 té els minuts d'antena i els doblers per fer una televisió de proximitat però...El que està clar és si la gran aposta per l'audiència és un Racing-Valladolid al dissabte vespre, vol dir que la cosa no va bé. Fa uns 5 anys, es va generalitzar el Pay per View (ja sé que tots vosaltres ho sabeu però pentura algún directiu d'IB3 encara no hi ha reparat) Des d'aleshores tothom que vol veure (a ca seva o a un bar) el seu equip ho pot fer cada diumenge. Abans els Partits de la lliga de la FORTA eren un bon reclam però ara ja no ho són.

Anónimo dijo...

Crec que hi ha algú que s'equivoca, amb això d'IB3...Igual que el ficus-potus de'n Mateu a la tele, IB3 necessita dues coses per a creixer: temps i adob, en el cas de la tele substituiu adob per doblers. I és clar, tenir les idees clares. Per que no pots dir que fas una tele de servei públic, quan de resquitllada el que vols és tenir xifres inflades d'audiència per assedegar el Matas de torn que tant d'aprop vetlla per la salut de la seva inversió televisiva. Pero aleshores tampoc pots bravejar que dones de menjar a la "industria audiovisual de Balears" (òbviament entre cometes i espirals...) per que quan et fan el producte, el releguis a hores de subprogramació, per posar pel.lícules, el capítol 1 de vigilantes de la playa i Furor en prime time...programació en castellà pel prime time d'IB3, per cert..., (les "modalitats insulars" deuen quedar per a les minories cultes, potser?) Aixì que amics, cordura. O una cosa o l'altra. O la lluita per l'audiència a sac, i prescindim dels localismes provincianistes (sic) o tele útil i de servei públic i propera, amb objectius de perdurabilitat a llarg termini. Que els que manen escullin. Però que ens deixin d'enganyar, si us plau!

Anónimo dijo...

N'albert té raó (és que li dec doblers)

Anónimo dijo...

Per mi cap televisió pública hauria de pagar un sol cèntim d'euro per emetre partits de futbol o altres espectacles similars, i molt manco si hi ha altres cadenes que estàn disposades a possar els doblers dels accionistes i no els dels contribuients. També me pareig vergonyos que televisions públiques arribin a acords de patrocini amb clubs de futbol que el final la gran majoria no són més que societats anònimes, esportives però anònimes. TV3 ha estat la primera en desfer el fet fins ara, i ja no té els drets del Barça (que només li garantitzaven els partits amistosos) i arribat a un entente amb Mediapro (Roures és un exdirector de la casa) que li surt més barat i li permet emetre els mateixos partits. Tot i això segueixen els equips catalans lluint el logo de TV3, per tant qualque patrocini hi deu haver, per tant encara queda per desfer. En el cas de IB3, hem llegit i sentit durant molt de temps que el problema financer del Mallorca RCD era que no teniem una televisió autonòmica, i és que ni havia que se pansaven aquesta tele ens havia de treure les castanyes del foc a tots i de tot. Per que IB3 (o qualsevol televisió pública) li ha de pagar més al Mallorca RCD (o altre SAD) que el que val al mercat amb els doblers de tots noltros? No diuen que on hi ha la iniciativa privada no hi ha d'entrar el sector públic, per tant que programin una televisió distinta a les de la iniciativa privada, sense futbol de mases (que diuen que és el que més recapte en publicitat, però no ens diuen si la balança amb el que costa ens surt a compte), sense programes que podem veure a tota hora i millors a altres cadenes i com a principal fet diferencial amb la llengua que la pot diferenciar de la gran majoria de televisions.